Frakt, retur og angrerett


Frakt

Hvem leverer bestillingen min?

Alle bestillinger sendes med Bring / Posten. Små pakker leveres normalt rett i postkasse eller -boks. Dersom det ikke er plass i postkassen vil du få en sms eller e-post med melding om henting på ditt nærmeste postkontoret eller Post i Butikk. Alle pakker leveres med sporing.

Hva er leveringstiden?

Leveransetider for lagervarer er 2-4 dager. Med forbehold om forsinkelser i perioder med mye pågang hos Posten/Bring. Vi sender normalt samme eller påfølgende dag etter bestilling er mottatt. 

Leveransetider for håndlagede produkter (ORDREVARER) er 4-9 uker. Vi gjør oppmerksom på at dette er antatt leveringstid basert på informasjon fra leverandør og tidligere erfaring. Leveringstid på ordrevarer er lengre enn på varer vi har liggende på lager, nettopp fordi de håndlages til deg på bestilling (made-to-order) etter dine spesifikasjoner og kommer i en samlet ordre pr periode til meg. 

Om en av varene i bestillingen er en ordrevare, venter jeg med å sende hele ordren til alle varene er klare. Om det er noe du vil ha tilsendt med en gang bør du dele ordren din i to. En ordre for det som er på lager, og en ordre for de varene som er "ordrevare". 

Hvor mye betaler jeg i frakt?

Jeg har fire alternativer til fraktkostnader du kan velge mellom ved kjøp:

  1. Pakke i postkassen: Frakt kr 89,- (Maks reell vekt: 5 kg)

  2. Pakke til hentested: Frakt kr 169,- (Maks reell vekt: 35 kg)

  3. Lokal henting: Hentes hjemme hos meg 0,-

Det sendes ikke ut pakkseddel sammen med varene (vi sparer det papiret), men du vil motta en digital ordrebekreftelse etter bestilling samt leveringsbekreftelse på mail som du kan printe ut selv om du trenger det. 


Angrerett/retur

Du kan selvsagt benytte deg av angreretten om du likevel ikke ønsker produktet du har bestilt. Vi tilbyr 14 dagers åpent kjøp fra tidspunktet du mottar varene fra WSdogshop. Angreretten forutsetter da at du sender eller leverer varen til oss innen 14 dager etter at du har meldte fra til oss med angrerettskjema at du har angret deg. Angrerettskjema finner du i ordrebekreftelsen du mottok på din oppgitte mail. Denne fristen inkluderer også lørdager, søndager og helligdager. Dersom fristen ender på en lørdag, søndag eller på en helligdag, forlenges fristen til nærmeste virkedag. 

Varen må ikke være tatt i bruk eller håndtert mer enn nødvendig slik at ikke varens verdi faller, samt at merkelapper som hang-tags kan ikke være fjernet fra produktet. Du kan bli ansvarlig for å betale for evt. verdireduksjon av varen. 

Du må selv dekke returkostnadene, men du kan få en returseddel fra oss tilsvarende din originalporto (fraktkostnad du valgte ved bestilling) tilsendt på e-post som trekkes ved din refusjon.


Du har ikke angrerett på

Det er ingen angrerett på spesiallaget utstyr.

Store deler av vårt sortiment faller under "noe som er spesiallaget utfra dine valg" , dette er i følge angrerettloven og Forbrukerrådet unntatt fra angreretten. Alle varer som håndlages til deg på bestilling (fremstilt etter forbrukerens spesifikasjoner), hvor du kan velge hver eneste detalj selv, som eget fargevalg/mønstervalg på webbing, egne farger på beslag, flere fargevalg, legg til refleks, legg til ID-brikke, brodering/personliggjort eller tilpassing (fått et tydelig personlig preg) faller inn under unntaket for angreretten.

Jeg godkjenner bruk av angreretten på enkle ordrevarer som inngår i standard valg ved bestilling, så lenge varen er uten tydelig personlig preg.

Om varen er brukt eller om varen mangler medfølgende lapper godkjennes ikke returen. Husk å fjerne alle eventuelle hundehår før du returnere varen. Er varen full av hundehår vil den bli ansett som brukt. 

Har du fremdeles spørsmål? Vennligst ta kontakt med oss på [email protected] så skal vi hjelpe deg så fort vi kan!

For mer om angrerettloven, se her.


Hvordan angrer jeg kjøpet og returnerer en vare?

  1. Du må informere oss at du angrer. Beskjeden skal sendes via e-post til [email protected] med utfylt angrerettskjema. I e-posten må navn, adresse, e-postadresse, ordrenummer samt hvilke produkt(er) returen gjelder for stå tydelig og klart. Det oppfyller ikke kravet til melding om angrerett å la være å hente pakken ut på posten.
  2. Du mottar en e-post tilbake med et forhåndsutfylt returadressekort. Du har nå 14 dager på deg å returnere varen.
  3. Pakker varene forsvarlig, tape på returadressekortet og leverer inn pakken på post i butikk eller postkontor. Du er ansvarlig for at du har pakket inn varen på forsvarlig måte og dersom behov må du sørge for ny post/pakkeemballasje dersom opprinnelig emballasje ikke kan gjenbrukes.
  4. Når returen har kommet til oss, behandler vi din retur innen 14 arbeidsdager og kontakter deg ved eventuelle spørsmål. Vi tilbakebetaler beløpet i løpet av et par arbeidsdager, men trekker fra kostnad for returfrakt (ved benyttet returlapp fra oss).


Returadresse:
WSdogshop Karlsen
c/o Beate Aase Karlsen
Solåsveien 33

3647 Hvittingfoss

 

Bytte varer
Ønsker du å bytte en vare, så returnerer du varen du ikke ønsker til oss. For å bytte eller returnere varer må du ta med ditt ordrenummer som du finner på pakkseddelen eller på din side. Husk at merkelapper ikke må være fjernet fra produktet. Deretter legger du en ny bestilling i nettbutikken med en ny betaling. Retur kostnadene står kjøper for selv. I bunn og grunn samme regel som ved angrerett. Du får dermed tilbakebetalt for den varer du bytter. Husk å kontakte oss før du sender i retur.

Bytte eller returrett gjelder ikke spesiallaget utstyr.


Feil/Reklamasjon

Varen jeg mottok er ødelagt eller feil, hva gjør jeg? 

Alle produkter inspiseres før levering. Skulle produktet allikevel være skadet eller feilaktig sendt når det ankommer påtar vi oss i samsvar med gjeldende lovverk å rette opp feilen uten omkostninger.

En reklamasjon skal gjøres så snart som mulig etter at feilen oppdaget og skal alltid rapporteres til [email protected] der du oppgir navn, adresse, e-postadresse, ordrenummer og beskrivelse av feilen. Fristen for å reklamere er innen to måneder fra det tidspunkt da du oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at du overtok varen. Hvis vi ikke klarer å rette opp feilen eller levere lignende produkt refunderer vi deg for det mangelfulle produktet i samsvar med gjeldende lovverk. Vi står for returfrakten for godkjente klager.

Vi forbeholder oss retten til å nekte reklamasjon hvis det viser seg at produktet ikke er skadet, er mangelfull eller lignende i samsvar med gjeldende lovverk. Ved reklamasjon følger vi norsk lov. Les mer her.