OFTE STILTE SPØRSMÅL

Avsnitt er de viktigste byggeklossene på nettsider. For å endre innholdet i dette avsnittet dobbeltklikker du her eller klikker på Rediger tekst. Du kan også endre stil på teksten.



SPESIALDESIGN

Q: Jeg har kjøpt en sele som ikke passer, hva gjør jeg ?

Har du bestilt og kjøpt en sele håndlaget etter dine spesifikasjoner som ikke passer som du ønsket, vil jeg at du tar kontakt med meg pr e-post info@wsdogshop.no. Selv om produkter under denne kategoriener ofte er unntatt angrerett etter angrerettloven § 22, ønsker jeg å finne en løsning f.eks en ny sele eller et annet produkt, til tilsvarende pris. Kanskje vi finner ut av hvorfor selen ikke passer og kan tilpasse den mer? Du blir pliktig til å dekker de direkte kostnadene ved å returnere produktet til meg, før jeg kan sende deg et nytt tilsvarende produkt eller nytt produkt til tilsvarende pris.


Q: Hva er BioThane®?

BioThane® er merkenavnet på alle belagte webbingprodukter laget avBioThane Coated Webbing Corp.Det er i bunn og grunn en kjerne av polyester webbing,belagt med Termoplastisk polyuretan (TPU)- eller polyvinylklorid (PVC)-belegg som gjør den merslitesterk, vanntett og enkel å rengjøre.

Det vedlikeholdsfrie læralternativet BioThane® er mer holdbart, rensbart, sterkere og lettere å vedlikeholde. Den er også lett tilgjengelig i forskjellige farger.Ved normal bruk vil BioThane® vare lenger enn både lær og nylon.

BioThane Coated Webbing Corp eier alle BioThane-varemerker.BioThane er også ISO 9001:2015 registrert. For å se sertifikatet, vennligst klikk her.


Q: Når sendes ordren til produksjon?

Bestillingsvarer fra spesialdesign kategorisendes til produksjonMANDAGhver 6 uke.

Ordreproduserende varer sendes til produksjon 2022:MANDAG uke8 - 14 - 20 - 26 - 32 - 38 - og 44


Q: Hva er et tilvirkningskjøp?

Varer som er fremstilt etter forbrukerens spesifikasjoner, eller som har fått et tydelig personlig preg.

Det er ikke angrerett på såkalte tilvirkningskjøp. Dette vil da gjelde flere av våre spesialdesign produkter.




BETALING OG GARANTI

Q: Garanti?

Produktene våre blir håndlaget av våre leverandører med største omhu. En gang i blant kan det likevel oppstå uventede situasjoner, og da er det greit å vite hva som dekkes av garantien.


Garantien dekker:

  • Feil på metalldeler, inkludert spenner, d-ringer, o-ringer, kroker og metallpynt.


Garantien dekker ikke:

  • Produkter som er tygget på.
  • Ødelagt utstyr i forbindelse med at hunden har blitt bundet fast og deretter har forsøkt å komme seg løs.
  • Overdreven eksponering for slipende overflater, eksempelvis at hunden har rullet seg mye på asfalt eller annet hardt underlag.
  • Overdreven eksponering for vann for produkter ikke ment å tåle den type bruk.
  • Normal slitasje
  • Misbruk av produktene, utover hva som anses som normal bruk.
  • Produkter som ikke er blitt tatt vare på og vedlikeholdt.


Har ikke jeg oppdaget feil ved pakking og sending, gi meg snarlig beskjed. Jeg reparer ikke produktet, men gjør et bytte slik at du får nøyaktig det produktet du bestilte.




FRAKT

Q: Hva gjør jeg når jeg har mottatt feil varer?

Gi oss beskjed på info@wsdogshop.no, så vil vi hjelpe deg videre.


Q: Hvorfor har noen produkter lang leveringstid?

Mange av våre produkter blir håndlaget til deg. Disse har derfor naturlig nok lenger leveringtid enn produkter som ligger på lager. Du velger hver eneste detalj selv, og produktet håndlages etter dine spesifikasjoner av våre leverandører i Europa. Jeg sender bestilling hver 6 uke, noe som vil bety at leveringstiden fra du bestiller vil være alt fra 6-12 uker.


Q: Hva koster frakt?




ANGRERETT OG REKLAMASJON

Q: Hva er angrerett?

Angreretten reguleres av"Lov om opplysningsplikt og angrerett ved fjernsalg og salg utenom faste forretningslokaler", populært kalt angrerettloven. Denne stadfester at du som kunde inngår en avtale "ved fjernsalg eller salg utenom faste forretningslokaler"; altså ikke har mulighet til å fysisk vurdere varen før kjøpet,har rett til å angre på gjennomført kjøp i 14 dager etter at avtalen ble inngått, eller den dag du får varen fysisk i din besittelse (med andre ord når varen er levert i postkassen eller hentet på utleveringssted).

Det er ikke angrerett på såkalte tilvirkningskjøp (ordreproduserende varer), dvs. varer som enten er fremstilt etter forbrukerens spesifikasjoner, eller som har fått et tydelig personlig preg.


Q: Hvor lenge har jeg bytte- og returrett når jeg har handlet i hos dere?

Du har i utgangspunktet angrerett i 14 dagerfra du mottok varen. Dette gjelder ved handel fra alle EØS-land. For tjenester starter fristen å løpe dagen etter at avtalen er inngått, mens fristen ved kjøp av varer løper fra dagen etter at varen er mottatt.

Det er ikke angrerett på såkalte tilvirkningskjøp (ordreproduserende varer), dvs. varer som enten er fremstilt etter forbrukerens spesifikasjoner, eller som har fått et tydelig personlig preg. På slike varermå det foretas en konkret vurdering av om en vare er tilvirket og derfor unntatt fra angrerett, eller om varen ikke er unik nok til å falle inn under "Unntak fra angreretten"


Q: Hva gjør jeg om jeg vil angre?

  • Si ifra innen fristen

Dersom du ønsker å benytte deg av angreretten må du som kunde gi klar beskjed til oss innen angrefristens utløp om at du ønsker å benytte angreretten. Du har to uker på deg til å melde fra, og nedtellingen begynner når du har fått varen og all informasjon. Det oppfyller ikke kravet til melding om angrerett å la være å hente pakken ut på posten.

  • Returner i tide

Send eller lever varen til oss innen 14 dager etter at du meldte fra at du angret deg.

OBS! Du er ansvarlig for trygg retur. Pakk varen godt, og ta vare på kvittering for frakt.
Dersom du ikke henter ut pakken på posten, men har sendt oss skriftlig melding om angrerett innen fristen, vil du måtte betale returkostnaden for pakken. Det vil bli trukket fra på tilbakebetalingen av varene.

Returadresse:
WSdogshop Karlsen
c/o Beate Aase Karlsen
Solåsveien 33
3647 Hvittingfoss


  • Hvem betaler returen?

Du har krav på å få tilbake alle kronene du har betalt, men det er du som må betale returen.


Så fort vi har mottatt varen du som kunde har angrerett på og har sendt i retur til oss, vil vi ekspedere angreretten og tilbakeføre varens kostnad til samme betalingsmiddel som du benyttet ved kjøp. Dersom du har kjøpt varen med fakturabetaling og allerede har betalt fakturaen, også inkludert varen du har angret må du oppgi ditt kontonummer slik at vi kan tilbakebetale beløpet.