Frakt og retur


Fraktkostnader:

Jeg har fire alternativer til fraktkostnader du kan velge mellom ved kjøp:

  1. Pakke i postkassen: Frakt kr 89,- (Maks vekt: 5 kg)

  2. Pakke til hentested: Fri frakt på ordre over 1000,- / Frakt kr 139,- ved kjøp under 1000,-

  3. Pakke levert hjem:  Frakt kr 259,- (Maks vekt: 35 kg)

  4. Lokal henting: Hentes hjemme hos meg 0,-


Frakt:

Vi benytter oss av Bring/Posten for leverandør av våre varer. Leveransetiden avhenger av hvor i landet du bor og hvilke dager posten blir sortert i ditt område. De fleste av våre leveringer går til hentested. Alle våre pakker blir sendt med sporing såfremt ikke annet er avtalt. Du vil da få tilsendt sporingsinformasjon til din epost eller via SMS.


Vi pakker bestillinger fortløpende og sender varen normalt innen 2-3 virkedager. Du vil få tilsendt sporingsnummer kort tid etter bestilling.

Vi bruker en Dansk frakttjeneste som heter Shipmondo til å lage fraktsedler mot Bring.


Angrerett/retur

Etter loven om distanseavtale har du rett til å angre ditt kjøp i 14 dager. Husk at du må kontakte oss innen fristen på 14 dager etter at varen(e) er mottatt. Returretten gjelder ikke dersom varen er synlig brukt, eller emballasjen er brutt. Når du benytter returretten er det du som må bekoste returfrakten. Hvis du sender varen i retur til oss mot postoppkrav, vil ikke varen bli utløst av oss. Fra vi mottar din vare vil behandlingstiden på reklamasjonen ta ca 2 uker.


Når du bruker angreretten din:

  • Du må informere oss at du angrer. Beskjeden skal sendes via e-post til info@wsdogshop.no. I e-posten må navn, adresse, e-postadresse,ordrenummer samt hvilke produkt(er) returen gjelder for stå tydelig og klart.
  • Du bør returnere produktene til oss umiddelbart og innen angreretten går ut(lovfestet 14 dager).
  • Du er ansvarlig for returfrakt, levering og tilstand på produktene vedretur, produktene bør derfor sendes godt pakket inn og i originalemballasje.
  • På refusjonsbeløpet forbeholder vi oss retten til å trekke en sum somtilsvarer verdifallet sammenlignet med den opprinnelige verdien til produktetfor brukt eller skadet produkt.


Angrerett bortfaller hvis:
Varen ikke er egnet til å sendes tilbake av helsemessige eller hygieniske grunner og der varen tydelig er brukt/ødelagt etter mottak.


*Dersom returen gjelder reklamasjon dekker vi selvklart returfrakt. ta kontakt med oss via epost.


Angreretten gjelder ikke for:

  • Produkter som er forseglet av helsemessige- eller hygieniske årsaker, og der forseglingen er blitt brutt av deg.
  • Skreddersydd produkt som er spesialtilpasset for deg/fremstilt etter dine spesifikasjoner eller som har tydelig personlig preg etter dine ønsker.
  • Tjenester som er fullført og hvor du eksplisitt har samtykket til at tjenesten blir utført uten angrerett.
  • Varer som raskt kan bli dårligere, eksempelvis mat.